Verdensdagen for psykisk helse

I helgen markeres verdensdagen for psykisk helse. Tema for 2021 er: "Livet under og etter pandemien" og skal belyse hvor verdifulle vi er for hverandre og hvordan vi kan forebygge ensomhet og utenforskap. Verdensdagen for psykisk helse har som mål å spre kunnskap og gjøre det lettere å snakke åpent og fordomsfritt om psykisk helse.

Pandemien har satt sine spor i folk. Spesielt barn og unge har vært svært utsatt. Vi har sett viktigheten av det å ta vare på oss selv og de rundt oss. Psykisk helse er noe som angår oss alle. Vi har alle en psykisk helse. Vi må derfor fortsette å opplyse rundt temaet og bry oss om de vi har rundt oss. Det er viktigere enn noensinne. Verdensdagen for psykisk helse er derfor en viktig dag for alle å markere. På mandag 11. oktober så vil vi på Vetland og Oppsal skole markere dagen med en temadag med ulike aktiviteter.