Universitetsskole

OsloMet ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier, og Vetland skole, har inngått en partnerskapsavtale for samarbeid om kvalitet i lærerutdanning, i praksis og på campus- og kompetanseutvikling i skolen. Hensikten for samarbeidet er å bidra til en styrket grunnskolelærerutdanning med fordypning på fagområdet norsk tegnspråk og tegnspråkdidaktikk, samt sikre at samarbeid mellom utdanning og yrkesfelt blir likeverdig, tett, konstruktivt, bærekraftig, forutsigbart og stabilt. Målet er at kvaliteten både i praksisopplæringen og undervisningen på campus skal styrkes, slik at lærerutdanning og fordypningen innen fagområdet norsk tegnspråk og tegnspråkdidaktikk gir studentene den kompetansen de trenger for å håndtere omfattende og sammensatte oppgaver i lærerrollen. Videre skal partnerskapsavtalen initiere FoU-samarbeid mellom lærerutdanning og Vetland skole. FoU-arbeidet skal oppleves som relevant og nyttig for begge parter, samt styrke både lærerstudentenes og læreres profesjonskompetanse. Det skal legges til rette for å samarbeide om forsknings- og utviklingsprosjekter som bidrar til å videreutvikle og kvalitetssikre lærerutdanningene og fagområdet norsk tegnspråk og tegnspråkdidaktikk.

Vetland OsloMet samarbeid.png

Er du nysgjerrig på lærerutdanning i tegnspråk og tegnspråkdidaktikk? Klikk her!

tegnspråkutdanning.png